12 Haziran 2014 Perşembe

Marvel vs(?) Sony - Bölüm 1



 Bir önceki yazıda Marvel Sinema Evreni'nin yavaş yavaş telif haklarının "henüz" Disney/Marvel'ın elinde olmayan karakterlerin hikayeleriyle ile çakışma noktasına doğru ilerlediğinden ve bu karakterleri geri istediklerinden bahsetmiştik.Bir de Marvel ve Fox'un arasının pek bir bozuk olduğundan ve işlerin eğer biz Ortadoğu'da elimizi daha çabuk tutmazsak 3.Dünya Savaşı raddesine varabileceğinden...

Bu hikayede Disney/Marvel'ın planlarına çelme takması muhtemel bir diğer stüdyo ise Sony Entertainment. Spider-Man ve ona bağıl birçok karakterin telif haklarını elinde bulunduran Sony, neyse ki FOX'un Amerikan kasıntılığındaki tutumundan uzak ve bu sıralar savaşın geri kalan her cephesini sevindirebilecek adımlar atıyorlar.Bu yazının birinci bölümünü, ikinci bölümün herkese birşeyler ifade edebilmesi için günümüzdeki statükoyu özetlemeye ayıracağım.


2012 yazında Sony, The Amazing Spider-Man ile henüz hafızlardan silinmeyen Sam Raimi üçlemesinin üzerine bir beyaz sayfa çekmeye karar verdi.Birçok hayran ve eleştirmen çiçeği burnunda yönetmen Marc Webb ve yepyeni bir kadroyla yayınlanan filmin Sony'nin ağ kafa telif haklarını elinde tutmak için alelade giriştiği bir proje olduğuna kanaat getirdi ve bu negatif etki gişe hasılatına yansıdı.758 milyon dolar gelir elde eden film, Marvel'ın devamlılık planını ve geri kalan tüm popüler karakterlerini Joss Whedon önderliğinde bir araya getiren The Avengers'ın (1,518 milyar dolar), Chris Nolan'ın süper kahraman filmlerini geri dönülmez şekilde yeniden tanımladığı TDK'sının devam filmi TDKR'nin(1,084 milyar dolar) ve atası olan Sam Raimi üçlemesinin (film başına 800 milyon dolar üzeri) de gerisinde kaldı.

2014 yılında yayınlanan The Amazing Spider-Man 2 698.9 milyon dolar gişe hasılatı ile ilk filmin de gerisine düşerken, Marvel cephesinde ise The Avengers ve RDJ rüzgarını arkasına alan 2013'ün Iron Man 3'ü 1.125 milyar dolar, Thor The Dark World'ü 644 Milyon Dolar, PR rüzgarına Agents of SHIELD'ı da ekleyen 2014'ün Captain America The Winter Soldier'ı da 710 Milyon Dolar gişe yaptılar.

Dipnot : FOX'un X-Men filmleri Wolverine spin-off'ları da dahil olmak üzere 350-450 milyon dolar gişe yapıyorlardı.2014 yazında yayınlanan ve ben bu yazıyı yazarken gösterimi devam eden Days of Future Past 620 milyon doları devirdi ve saymaya devam ediyor.Tahminimce The Amazing Spider-Man 2 ile 3 aşağı 5 yukarı bir rakamda kapanış yapacaktır.



Peki bu rakamlar stüdyolar ve çok daha önemlisi, bizler için ne ifade ediyor?

Evet, kostümlü ucubeler beyaz perdede altın çağlarını yaşıyorlar.Sinema salonlarında boy göstermeye devam ettikleri sürece yapımcılarına bol sıfırlı rakamlar kazandırmaya da devam edecekler.Ancak görünüşe bakılırsa arka arkaya gelen birbirinden iddialı yapımlar arkalarına aldıkları müthiş PR desteğine rağmen (başlı başına tartışılması gereken bir konu olarak...) daha ilkel atalarından daha az gelir elde edecekleri bir döneme giriyorlar ve bu trend muhtemelen devam edecek(Evet, Days of Future Past şu ana kadar tek istisna).

Bu noktada stüdyoların geleceklerini çizebilecekleri tonla farklı yol var.Bir önceki yazımızda FOX'un kartlarını elinde tutup, Disney/Marvel'ın önlerine koyduğu tüm engellere rağmen "gittiği yere kadar devam" tutumunu benimsediğine değindik.Bir sonraki yazıda ise Disney/Marvel ve Sony'nin çok daha farklı çözümler üretmeyi planladığından ve bunların neler olabileceğinden bahsedeceğiz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder